Connect with us

Sveikata

Kas vyksta mezgant?

Kilpa, kilpa ir dar viena kilpa …  Mezgimo ritmas daro savo darbą žmogus patenka į savotišką transo būseną. Rankos užimtos, galva – laisva nuo nereikalingų minčių, sąmonė yra  rami ir lygi lyg vandens paviršius…

Mezgimas yra meditacijos ir koncentracijos derinys. Milijonai moterų visame pasaulyje  be mezgimo neįsivaizduoja savo gyvenimo. Neurologai pavadino mezgimą naująja joga – taip stipriai šis hobis veikia. Joga smegenims … Skamba įspūdingai!

Tyrimai parodė, kad mezgimas, taip pat siuvimas, audimas ir siuvinėjimas lavina kruopštumą ir yra tam tikra meditacijos forma. Meditacijos ir rankdarbių metu visos smegenų zonos tampa vienodai aktyvios. Teigiama meditacijos įtaka sveikatai ir protiniams sugebėjimams buvo įrodyta jau ne vieną kartą, tačiau mezgimas dar nebuvo susilaukęs tokio dėmesio.

Internetinės apklausos metu, kurioje dalyvavo daugiau nei 4 000 mezgėjų iš viso pasaulio, pavyko nustatyti, kad laimės būsena yra dažna jų palydovė. Atsipalaidavimas pašalina streso būsenas, kūrybinis savirealizacija suteikia pasitenkinimą.

Reklama

Jei jūs mezgate 3 ir daugiau kartų per savaitę, jūsų nerimo lygis sumažėja. Štai kodėl visos moterys senovėje mokydavosi megzti, siūti: tai puikiai padeda nusiraminti ir suteikia pusiausvyros ir stabilumo jausmą. Pradėję megzti, greitai pajusite teigiamus pokyčius savo savijautoje.

Mezgimo nauda

  1. Psichinė būklė pagerėja, psichologinių problemų sprendimas reikalauja mažiau energijos.
  2. Atidumas ir kruopštumas taps jūsų nuolatiniais palydovais.
  3. Smulkios motorikos lavinimas leis jums atlikti sudėtingas namų ūkio užduotis, kurių imtis anksčiau nekildavo rankos.
  4. Kūrybiškumas trykš iš jūsų dar nematyta jėga.
  5. Išaugs pasitikėjimas savimi – pasididžiavimas gerai atliktu darbu, leis pajusti jums jūsų svarbą.
  6. Geriausias būdas lavinti kantrybę ir atkaklumą yra mezgimas. Niekas neišmuš jus iš pusiausvyros!
  7. Atmintis taps daug geresnė, o smegenys veiks daug greičiau.

Visiškas atsiribojimas nuo pasaulio mezgimo metu yra nesulyginamas su kitais hobiais. Mezgėjų akių šviesumas ir proto aiškumas yra stebinantis, daugelis mokslininkų mano, kad mezgimas padeda senyvo amžiaus moterims išlikti sveikoms ir prailgina gyvenimą.

Depresiją ir nerimą galima įveikti mezgant, o sunkiais laikais šis hobis padės išlaikyti jums pusiausvyrą…

foto – ogogotop.com

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two + nine =

Sveikata

Poza girlianda — būtinoji asana subrendusioms moterims. Suteikia žvalumo ir gaivumo!

Young people do yoga indoors

Mes visi ieškome ramybės ir siekiame harmonijos su pasauliu arba bent jau su pačiu savimi.  Tačiau yra milijonai faktorių, trukdančių mums tai padaryti pilnumoje – stresas, skausmas, gyvenimiškos negandos, blogos mintys ir daugybė kitokių dalykų. Yra daug būdų siekti harmonijos, bet vienas iš geriausių, mūsų nuomone – tai praktikuoti jogą.

Joga nugarai

Malasana, arba girliandos poza – tai viena iš jogos asanų, kuri teikia kūnui kompleksinį efektą. Ji padeda išsivaduoti iš streso, atgauti jėgas ir atsigaivinti. Jeigu darysite šią asaną reguliariai, galima atsikratyti nugaros skausmo, ištempti stuburą, patempti pilvo srities raumenis ir sulieknėti.

Ši poza, kaip ir kitos asanos, teikia ramybės, pasitikėjimo ir atsipalaidavimo jausmą, todėl ji rekomenduojama stresinėse situacijose. Reguliariai atliekant šią asaną žmogų nustoja kamuoti smulkios problemos, jis tampa ramesnis ir geriau susivaldantis.

Taip pat malasana padeda atgaivinti smegenų veiklą. Ši asana tinka moterims, juk ji padeda pašalinti menstruacinius sutrikimus ir sureguliuoti ciklą. Malasana puikiai susitvarko su visais, amžiaus sąlygojamais kūno pakitimais: viršsvoris ir riebalų sankaupos apatinėje pilvo dalyje.

Be to, girliandos poza išlaisvins jus nuo artrito skausmų nugaroje ir kulkšnyse, sustiprins stuburą ir leis pajausti kūno lengvumą. Ir visa tai vieno pratimo dėka. Ką gi, panagrinėkime, kaip šią asaną teisingai padaryti.

Reklama

Atsistok tiesiai, kojas pastatyk klubų plotyje. Toliau padaryk gilų pasilenkimą pirmyn, pasukdama pėdas pirštais į išorę. Tada pradėk lėtai tūptis, lenkdama kojas per kelius. Sėdmenys maksimaliai nusileidžia iki grindų, o kulnai neatsiplėšia nuo grindų.

Tai darant, kelius reiktų laikyti kuo plačiau. Idealiausia, jei keliai atsidurtų viename lygyje su kojų pirštais. Rankas ištempk į priekį, tada alkūnes prispausk prie vidinės kelių pusės ir delnus suglausk. Uodegikaulis turi būti nukreiptas žemyn, nugara tiesi. Kvėpuok vienodai ir giliai.

Svarbu gerai pajausti savo kūną. Pradėk spausti alkūnes prie kelių, o keliais tam priešinkis. Ištempk krūtinės ląstą, atitolindama ją nuo bambos. Laikykis asanoje  5-10kvėpavimo ciklų. Po to atpalaiduok rankas, pakelk korpusą ir pailsėk.

Jei neišeina laikyti kulnų prispaustais prie grindų, padėk po jais susuktą rankšluostį. Tu neturi jausti įtampos, viskas turi būti lengva, be įsirėžimo. Kai atsistoji į pradinę padėtį, stenkis su kiekvienu įkvėpimu leistis žemyn.

Iškart po šios asanos atlikimo tu pajausi, kaip kūnas prisipildo žvalumo ir energijos, pajusi lengvumą. Stresas, nerimas ir skausmas praeis, jei pratimą darysi reguliariai. Vienintelis dalykas, neleidžiantis daryti šios asanos, tai rimtos kelių ar juosmens traumos. Jei tu jų neturi, tau šį pratimą daryti ne tik galima, bet ir būtina!

Continue Reading

Sveikata

Kokią žalą gali padaryti persimonai? Štai ką reiktų žinoti, jei nenorite pakliūti ant operacinio stalo

Neseniai 30-metė rusė vos nežuvo dėl persimonų. Moteris buvo prisiekusi žaliavalgė. Ji labai pamėgo persimonus, nuo kurių jos skrandyje atsirado didelis kamuoliuko formos darinys, medicinoje vadinamas bezoaru.

Gydytojai gana sunkiai ištraukė šį svetimkūnį. Pasirodo, jeigu valgome persimonus dideliais kiekiais, tai gali išprovokuoti tokių kamuoliukų susidarymą skrandyje.

Reikalas tame, kad persimonų odelėje yra labai daug taninų – tai augalinės kilmės medžiaga, turinti jungiamųjų ir rauginamųjų savybių. Taninų ypatybė – specifinėje skrandžio terpėje jie gali sudaryti gelines sankaupas. Šis gelis yra labai tirštas, susideda iš ląstelienos ir baltymų. Su laiku iš jo pasišalina vanduo ir jis tampa dar tvirtesnis. Vėliau šis kamuoliukas (sankaupa) gali pajudėti iš skrandžio į žarnyną ir jį užkimšti.

Reklama

Persimonuose yra labai daug mikroelementų – šiuo atžvilgiu jis du kartus naudingesnis už obuolį. Persimonas labai naudingas, jei yra problemų su skydliauke, krauju ir onkologijos profilaktikai. Bet visur reikalingas saikas.

Gydytojai nerekomenduoja suvalgyti daugiau kaip du persimonus per dieną. Prieš valgant, persimoną geriau dvi dienas palaikyti šaldymo kameroje. Tai labai sumažina taninų kiekį. Ir, beje, labai pagerės persimono skonis.

Labai rimtą pavojų persivalgymas persimonais kelia žmonėms, jau turėjusiems žarnyno ar skrandžio operacijų. 90-aisiais Izraelio gydytojai buvo pakraupę, kai jiems vieną po kito vežė pacientus-emigrantus iš TSRS. Buvę tarybiniai piliečiai labai aktyviai imdavo vartoti skaniuosius ir nebrangius vaisius, nuo kurių gausybės lūžta Izraelio turgų prekystaliai.

Continue Reading

Sveikata

Kasdien ji valgė po šaukštą medaus su cinamonu

Dar Senovės Egipte cinamonas garsėjo savo gydomosiomis savybėmis, juk jis gali išgydyti daug susirgimų ir todėl turi būti neatsėjama sveikos mitybos dalis.

Nuo senovės laiku cinamonas ir medus plačiai naudojami kinų medicinoje. Medus su cinamonu sudaro medžiagas, kuris gali padėti organizmui sergant įvairiomis ligomis.

Medus

Sunkus bičių darbas – tikras gamtos antibiotikas, kurio sudėtyje aibė vitaminų.

Cinamonas

Buvo naudojamas dar Senovės Egipte ir dėl savo gydomųjų savybių, kurios gali išgydyti įvairiausias negales, ir, tokiu būdu, tapo neatsėjama sveikos mitybos dalis. Cinamonas praturtintas antioksidantais, stiprinančiais imuninę sistemą, dezinfekuoja žarnyną, suteikia žvalumo, gerina virškinimą, taip pat – puiki priemonė nuo peršalimo bei viduriavimo.

Tačiau nepersistenkite, kadangi didelis cinamono kiekis gali būti toksiškas kepenims bei inkstams, taip pat gali sąveikauti su kai kuriais vaistais (pavyzdžiu, su nesteroidinėmis priešuždegiminėmis priemonėmis). Gydytojai rekomenduoja vartoti tik po 3 g per dieną.

Kaip vartoti cinamoną su medumi?

Apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų.

Įberti į stiklainį su medumi kelis valgomuosius šaukštus cinamono ir išmaišyti iki vientisos masės. Vartoti kiekvieną rytą pusryčiams, suvalgyti užteptą medumi su cinamonu riekutę duonos arba sausainį. Netrukus pastebėsite poveikį. Ši priemonė sumažina cholesterolio kiekį organizme, o taip pat apsaugo nuo pakartotino infarkto.

Padeda išgydyti artritą.

Reklama

Į puodelį įpilkite šilto vandens, įdėkite 2 v. š. medaus ir ½ v. š. cinamono miltelių. Gerkite anksti ryte prieš valgi ir vakare prieš miegą. Tyrimas, kurį atliko Kopenhagos universiteto mokslininkai, dalyvaujant 200 savanorių, parodė, kad reguliariai vartojant šį gėrimą 75 pacientai pajuto skausmo sumažėjimą jau po 1 savaitės, o po mėnesio visi 200 pacientų sėkmingai išsivadavo iš skausmo ir pradėjo vaikščioti be problemų.

Padeda kovoti su inkstų ir šlapimo pūslės infekcijomis.

Į stiklinę įpilkite šilto vandens, įdėkite 1 v. š. medaus ir 2 a. š. cinamono miltelių. Viską gerai išmaišykite. Vartoti du kartus per dieną – ryte prieš valgi ir po pietų. Ši priemonė turi stiprų antibakterinį poveikį, medus – tai gamtos antibiotikas, kuris per trumpą laikotarpį sunaikina bakterijas.

Puiki priemonė nuo peršalimo.

Norint greičiau išgydyti peršalimą, kosulį bei sinusitą, gerkite kelis kartus per dieną stiklinę šilto vandens su valgomuoju šaukštu medaus ir žiupsneliu cinamonu iki būklės pagerėjimo.

Stiprina imunitetą.

Reguliarus priemonės, kuri ruošiama gerinti širdies veiklą, stiprina baltąsias kraujo ląsteles, apsaugo organizmą nuo bakterijų ir virusų ir, tokiu būdu, apsaugo nuo įvairių susirgimų.

Padeda sulieknėti.

Į stiklinę įpilkite šilto vandens, įdėkite 1 v. š. medaus ir 0,5 a. š. cinamono miltelių. Viską gerai išmaišykite. Gerkite kiekvieną dieną ryte 30 min. prieš valgį ir 30 min. prieš miegą. Tai padės jums sulieknėti.

Sumažina cholesterolio kiekį.

Paimkite 0,5 l šilto vandens, įdėkite 2 v. š. medaus ir 1 v. š. cinamono. Šį gėrimą galima gerti 3 kartus per dieną. Per trumpą laikotarpį cholesterolio kiekis sumažėja iki 10 %, tuo pačiu sumažėja širdies ir kraujagyslių susirgimų rizika.

Continue Reading

Fresh articles

Facebook

Trending